Op dit moment is een wachtlijst van ongeveer 16 weken (maart 2025).
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kunt je altijd contact opnemen met de zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Wachtlijstbemiddeling betekent (helaas) niet dat je sneller bij ons terecht kunt, maar dat de verzekeraar meedenkt over een andere plek waar je mogelijk eerder aan de beurt bent.
Mocht je meer informatie willen of je willen aanmelden voor een intake, neem dan contact op via telefoon, email of het contactformulier. Je kunt je ook direct laten verwijzen door de huisarts via Zorgdomein. Na aanmelding zal er een vrijblijvende telefonische kennismaking en screening plaatsvinden. In dit gesprek maken we kort kennis en kijk ik of de klachten die je ervaart passend zijn bij een behandeling bij Psycholoog in Huizen. Indien de hulpvraag passend is, kunnen we direct een intake inplannen. Mocht de hulpvraag toch niet passen, kan ik meekijken waar je wel mee geholpen zou kunnen zijn.
Indien je wil dat de therapie vergoed wordt door de zorgverzekeraar, is het nodig om een verwijzing van je huisarts te hebben. Mocht je de kosten voor een traject liever zelf willen betalen, dan is een verwijzing niet nodig.
Zie voor verdere informatie over kosten en vergoedingen onder het kopje Tarieven.
In geval van crisis is het noodzakelijk om contact op te nemen met de huisarts.